Eiland hoppen tot Salvador de Bahia

21 mei 2017 - Morro De Sao Paulo, Brazilië

Bom dia para todos,

Barra Grande onze volgende stop is een klein vissersdorpje gelegen in de meest noordelijke tip van het Maraú schiereiland. Niet écht een eiland dus maar omwille van de moeilijke toegankelijkheid knijpen we een oogje toe. We konden kiezen tussen een hobbelige zandweg (enkel 4x4) van ruim 64km. of een busreis tot Camamu en dan met de speedboot tot Barra.  De speedboot dus, al kregen we daar na het instappen al spijt van! Onze 'kapitein' liet zijn polyester gevaarte veel te vol laden tot groot ongenoegen​ van álle passagiers.  Achtersteven onder het sop, boeg richting hemel.  We zijn er uiteindelijk geraakt maar het was niet echt een ontspannend boottochtje.  Barra Grande zelf was super relax en leek wel van de toeristische radar verdwenen. Gezellige autoloze zandwegen waar je vanzelf in een lagere versnelling gaat wandelen.  De stranden zijn er bijna eindeloos en van superieure kwaliteit; overhangende palmbomen: check, wit zand : check,  tropische visjes: check!  Super bestemming, maar één gouden tip: ga er niet heen met de zeecowboys, kies voor de betrouwbare officiële rederij; Camamu adventure(inclusief reddingsvestjes)!

We krijgen maar niet genoeg van boten of zijn het de eilanden die verslavend werken? Momenteel vertoeven we op Morro de Sao Paulo.  Zeg nu zelf hoe exotisch kan een naam klinken.  Gelegen in de noordelijke tip van het Tinharé eiland en voorzien van vier top stranden die gemakshalve luisteren naar eerste-, tweede-, derde- en vierde-strand.  Ook hier geen lawaaierige auto's maar kruiwagens die als taxi fungeren(foto).  Het eiland zelf ademt een mediterraanse sfeer uit en eindelijk eens een stek waar andere toeristen vertoeven.  Van deze laatste geen gebrek want Morro de Sao Paulo fungeert als weekend uitje voor de inwoners van Salvador.  Er zijn veel (Braziliaanse)toeristen maar de kleur van de oceaan, het lekkere eten en een balkon mét hangmat laten toe dat ook wij hier ten volle van kunnen genieten...

* Reizen doorheen het Atlantische 'regenwoud' heeft zo zijn mindere dagen. Net als in België kan het hier soms een godganse dag regenen met als enige verschil dat hier de hemelsluizen een ietsje meer opengaan!  Er staat dan ook wat meer groen dat om een druppel water vraagt!

Nieuwe video's!

1. Leen van der schueren:
    22 mei 2017
    Hallo ginder, jullie lijken wel bootvluchtelingen - maar dan een luxevariant. Ik denk dat ik op de zeebodem een pladijs bespeur, hopelijk geen zandvlooien op het oppervlak. Bref, jullie zien er alsmaar beter uit, blijkbaar doen eilanden deugd. Houden zo, pluk de dagen! Hier start een nieuwe, korte werkweek (donderdag OLH.Hemelvaart), toch ook wat vrije dagen dus... Groetjes, thanks voor de briefing!
  2. Heidi Van der Veken:
    22 mei 2017
    Alweer prachtige foto's.Een mens zou van minder uitkijken naar de vakantie.Op de foto's zien jullie er alsmaar beter uit meer ontspannen en een mooi kleurtje.Groetjes
  3. Ruud Van Der Schueren:
    22 mei 2017
    Er ligt een platvis (tong, pladijs?) iets naar rechts op de foto, horizontaal gezien in het midden. Deze oude Ijslandvaarder maak je niets meer wijs. Hier kunnen we eindelijk ook van enkele zonnige dagen genieten. Keep on moving!
  4. Christel:
    22 mei 2017
    Jullie laatste maand nog genieten van de prachtige natuur. Niet te geloven hoe mooi het daar is. De boottochten zien er minder leuk uit. Hier is het momenteel ook prachtig weer. Nog veel plezier en tot .....