Itacaré het verborgen paradijs.

8 mei 2017 - Itacaré, Brazilië

Bom dia,

We waren al een tijdje op zoek naar een stek met de formule zon, zee en relaxatie.  Porto Seguro was al aardig in de richting maar nog net niet wat we zochten.  Wat het Maleisische eiland Langkawi tijdens onze vorige omzwerving was is ditmaal Itacaré geworden.  Een klein verdoken naar cacao geurend paradijsje waar schoenen overbodig zijn en de tijd van geen belang meer is.  Gelegen op amper 2 uur rijden van Ilheus en voorzien van enkele van de mooiste netjes door jungle verpakte stranden in Brazilië.  Stranden die luisteren naar exotische namen als Concha, Resende, Tirica, Ribiera.  Om bij het mooiste strand Prainha te komen moet je eerst een tocht doorheen het Atlantische regenwoud maken.  Over stroompjes, langsheen watervallen om na een uurtje puffen het verlossende blauw van de oceaan doorheen de bladeren te zien. Prainha is het perfecte strand gelegen tussen twee symmetrische rotsformaties. De film The Beach beleven we na Koh Pipi in Thailand voor de tweede maal. Ook op culinair vlak moet Itacaré niet onderdoen voor grotere Braziliaanse steden. Visstoofpotje met kokossaus of moqueca, gefrituurde bollen van bonen met komijn, ajuin, look, koriander en garnalen of acaraje en als dessert een tapioca pannenkoek of tapioca bolletjes gedrenkt in cocosmelk overgoten met gecondenseerde melk.  Koffietje of chocolademelk?   Beiden groeien hier als vruchten in de omgeving... Paradise exists!

Nieuwe video!

Groetjes,

Kristof en Cindy

1. Ann:
    8 mei 2017
    Ik kom af !!!!!!!
  2. Sonia Geeraert:
    8 mei 2017
    Dat heb ik ook eens nodig zon,zee en strandt met een aperitiefje de warme zon op mijn schouders zalig . Kom sonia stop met dromen en doe u dikke dons over u
    Geniet ervan mensen
  3. Leen van der schueren:
    9 mei 2017
    hoi reisduiven, dat heb ik net nodig vooraleer ik op een hectische maandagavond (al dinsdagochtend eigenlijk) mijn bed in duik: voor mij blijft het bij dromen, bij jullie is het echt. Prachtige foto's, ook van de weg erheen, alleen die vechthaan ziet er wat pips uit. Pluk de dagen en kijk uit voor zee-egels! groetjes en slaapwel!
  4. Emmy Dierick:
    9 mei 2017
    amaai da is wel echt het paradijs een klein beetje jaloers
  5. Ruud Van Der Schueren:
    9 mei 2017
    Wat een mooi tekstje deze keer! Jullie hebben het wellicht uit een of andere brochure gehaald. Prachtig strand, ik geef toe, dát hebben we hier niet! Kleurrijke foto's ook, bedankt!
  6. Karlijn Joos:
    13 mei 2017
    wauuw,nu ruilen aub. zo mooi,en warm en lekker en blauw en zee...gelukkig kan ik hier met de foto's al eens genieten.lieve onweersgroetjes (en een pakske friet is ook niet zo slecht zunne :-ç)