La vita sulla strada...

12 januari 2020 - Agrigento, Italië

Hallo allemaal,

Zoals bij aanvang van iedere avontuur moesten we ook nu weer onze draai vinden.  Net zoals thuis bouw je tijdens een lange reis een structuur op die telkens weer terug komt.  Slaapplaats zoeken, waar je eten vinden, bezienswaardigheden lokaliseren en uitdokteren hoe er te komen, volgende connectie regelen, social media zijn de belangrijkste.  Nu na een weekje komt de eerste was(en maar trappen in de douche😳), herstelling(broekzak verstevigen), voetverzorging(eerste blaar merci voor tape Nadia) er gezwind bij... De Reisvibe zit er dus in!

Agrigento blijkt na Palermo eveneens een heel mooie stad te zijn die ook nog eens omgeven is met tal van prachtige bezienswaardigheden.  Doordat we hier in een b&b slapen sta je al direct wat dichter bij de locale bevolking.  Gisteren heel wat afgestapt wat ons op het einde ervan een mooie dag opleverde!(foto's, video).

We zouden geen backpackers (met al onze elektronica eerder flashpackers 🙊) zijn moesten we de archeologische site niet op onze manier proberen te bezoeken.  In plaats van in de sites te gaan (26€) zijn we er volledig rondgewandeld.  Dubbel zo ver maar leverde wel onze gewenste beelden.  De locals trakteerden ons zelfs een fles net gevuld bronwater en vertelden hun versie van de vallei van de tempels.  La vita sulla strada che bella🇮🇹

1. Nancy jacob:
    12 januari 2020
    Weer supermooie foto's en leerrijke verhalen😉
  2. Sarah:
    12 januari 2020
    Lees dit iedere keer met heel veel plezier.
  3. Phil de plecker:
    dag Cindy en kristof
    heb me vergist bij mijn vorige mail
    de stad die me is bijgebleven in Sicilië is: Syracuse (ipv Palermo)
    hopelijk komen jullie daar ook en kan ik met een paar foto's van jullie, dat bezoek van vroeger opnieuw beleven
  4. Kris:
    12 januari 2020
    Bijna alle foto's zijn tot nu toe vakantieherinneringen. Zucht mmm zucht..
  5. Leen van der schueren:
    12 januari 2020
    tof leesvoer en knappe foto's, soms zelfs knapperig.
  6. HUBERT VAN ROSSEM:
    12 januari 2020
    Leuk om lezen, fijn om kijken. Ik geniet er ook van. Veel stapgenot en carpe diem.
  7. Linda:
    12 januari 2020
    Dank u wel Kristof en Cindy, alweer een mooi verhaal en foto's. Kijk al uit naar het volgende verslag !!!
  8. Ruud Van Der Schueren:
    13 januari 2020
    Top! #centen sparen kost soms blaren.