La vita sulla strada...

12 januari 2020 - Agrigento, Italië

Hallo allemaal,

Zoals bij aanvang van iedere avontuur moesten we ook nu weer onze draai vinden.  Net zoals thuis bouw je tijdens een lange reis een structuur op die telkens weer terug komt.  Slaapplaats zoeken, waar je eten vinden, bezienswaardigheden lokaliseren en uitdokteren hoe er te komen, volgende connectie regelen, social media zijn de belangrijkste.  Nu na een weekje komt de eerste was(en maar trappen in de douche😳), herstelling(broekzak verstevigen), voetverzorging(eerste blaar merci voor tape Nadia) er gezwind bij... De Reisvibe zit er dus in!

Agrigento blijkt na Palermo eveneens een heel mooie stad te zijn die ook nog eens omgeven is met tal van prachtige bezienswaardigheden.  Doordat we hier in een b&b slapen sta je al direct wat dichter bij de locale bevolking.  Gisteren heel wat afgestapt wat ons op het einde ervan een mooie dag opleverde!(foto's, video).

We zouden geen backpackers (met al onze elektronica eerder flashpackers 🙊) zijn moesten we de archeologische site niet op onze manier proberen te bezoeken.  In plaats van in de sites te gaan (26€) zijn we er volledig rondgewandeld.  Dubbel zo ver maar leverde wel onze gewenste beelden.  De locals trakteerden ons zelfs een fles net gevuld bronwater en vertelden hun versie van de vallei van de tempels.  La vita sulla strada che bella🇮🇹