Exploring Europe 2020 - Corona : 0 - 1

22 maart 2020 - Kiev, Oekraïne

Hallo volgers,

Deze ochtend een vierde mail van de consul ontvangen.  De vluchten terug naar België worden talrijker.  Aantal besmettingen nemen hier dagelijks toe.  Niet explosief maar zijn de officiële cijfers wel de échte?  Gisteren op televisie tot onze verbazing gezien dat de president van Wit-Rusland Covid-19 weglacht en vertelde dat je alles moet wegspoelen met veel wodka en naarstige arbeid😵  Deze uitspraken zijn niet echt goed voor onze gemoedstoestand.  De president van Oekraïne stuurde in een persbericht dat vanaf morgen alle parken, pleinen,....ook gaan sluiten.  Alle publiek transport ligt ook al plat evenals sluiting van alle niet noodzakelijke winkels... Dit gaat dus regelrecht naar een totale lockdown.  Een verstandige beslissing!  En daar kunnen wij als reizigers niet in overleven.  Zodus hebben we voor ons een heel zware beslissing moeten nemen of heeft dat kl**te virus het voor ons gedaan!.  We vliegen aanstaande dinsdag terug naar België en gaan het daar samen met jullie allemaal verder uitzweten.  Gisteren de wereld rondgesurfd naar voor ons bekende oorden en echt overal zitten ze in het zelfde schuitje.  No escape!

We komen zeker terug naar Oekraïne want ondanks alles hebben ze hier het hart op de juiste plek.  Afspraak binnen ... tijdelijk heb je gewonnen maar van enkele meppen worden we enkel sterker.  Onze passie om te exploreren gaat even on hold.  Exploring Europe 2.0 is al aan het borrelen met eventueel een Aziatisch aanhangwagentje.

Bedankt om zo talrijk onze blog te volgen. Veel groetjes en hopelijk hebben we nog wat wc- of keukenpapier in onze kasten.

Kristof en Cindy,x.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Leen van der schueren:
    22 maart 2020
    Wijze beslissing - er komen andere tijden! Vlotte terugreis gewenst! Ik vraag mij af of jullie bij aankomst eerst twee weken thuis in quarantaine moeten blijven? Niet dat zoiets veel verschilt met ons allemaal...
  2. Sarah:
    22 maart 2020
    Een verstandige beslissing Welkom in het bijna gesloten België maar toch nog leefbaar ondanks alle beperkingen en regels.
    Grtjs
  3. Mario en Petra:
    22 maart 2020
    misschien is dit toch de beste beslissing aangezien alles toch dicht gaat ginder en je toch niet buiten kan komen is het best dat je thuis bent. zoals het gezegde oost, west ,thuis best. Groetjes en tot later
  4. HUBERT VAN ROSSEM:
    22 maart 2020
    Dat is het leven zoals het is.
    Wij maken plannen, wij leven er enthousiast nartoe en putten eindeloze energie uit de voldoening van het realiseren ervan.Wij hebben echter niet alles zelf in handen en botsen soms op de grenzen van onze goede bedoelingen. Dit kan pijn doen en heel confroterend werken. Dan moeten wij wijze beslissingen nemen en ratio laten primeren op emotie.
    Dit hebben jullie nu gedaan Chapeau !
    Laat ons ervan uitgaan dat jullie avontuur on hold gezet is en hoopvol uitkijken naar het vervolg.
    Put kracht uit de mooie herinneringen, veilig terug thuis, bedankt voor de mooie verhalen en hartelijk welkom in deze nieuwe wereld.
  5. Ruud Van Der Schueren:
    22 maart 2020
    Blijf op je hoede tijdens de terugreis. Handgel is geen overbodige luxe. Vermijd zoveel mogelijk aanrakingen op openbare plaatsen en...kom behouden thuis! Ik ben verheugd met jullie keuze.
  6. Ruud Van Der Schueren:
    22 maart 2020
    Wees op je hoede op publieke plaatsen, houd handgel klaar en gebruik het overvloedig. Welkom thuis, ik ben zo blij met jullie beslissing.
  7. Emmy Dierick:
    22 maart 2020
    goeie beslissing en wees voorzichtig
  8. Karlijn Joos:
    22 maart 2020
    Zonde, maar beter hier thuis uitzweten... En goed dat jullie nog naar hier geraken! En indien jullie 14 dagen binnen moeten blijven... Geef een dan maar een seintje... En ik kom wat wc rollen naar jullie brengen en de rest ook natuurlijk, want echt smaken zal dat niet doen... Een goeie terug reis. X
  9. Wendy Van Cauteren:
    22 maart 2020
    Een spijtige maar juiste beslissing. Hou het veilig en goede terugvlucht. X