Update uit Kiev

19 maart 2020 - Kiev, Oekraïne

Hallo allemaal, Gezien de omstandigheden redden we ons hier prima.  Wel serieus wennen van onze opgebouwde routine om alles te gaan bezoeken naar tweemaal per dag onszelf 'luchten'.  Ons hotel sluit dus aanstaande zondag wegens te weinig klanten.  Het dichtstbijzijnde Ibis hotel sluit eveneens zodus waren we genoodzaakt om ons onderkomen wat verder te zoeken.  Het Ibis hotel in het centrum blijft open en uit zekerheid voor een plaatsje hebben we asap een kamer geboekt.  Een geluk dat het op amper 20 minuutjes stappen van hier ligt.  Zeker tot 3 april blijven we hier in Kiev 🤪. Zoals de rest van de wereld moeten we dit dus zien uit te zweten.  Niet evident voor twee energieke veren als onszelf maar we troosten ons met de gedachte dat we allemaal in het zelfde bootje zitten.  Ons volledig opsluiten gaat echt niet.  Telkens we onszelf uitlaten zijn we dolgelukkig.  Afstand houden is hier geen probleem.  De trottoirs zijn hier zo breed als een gemiddelde Vlaamse straat.  We proberen af en toe toch nog een bezienswaardigheid mee te pikken en genieten nu honderd maal meer van een  bekertje koffie in het park.  Die bekertjes zijn hier helemaal te gek en voorzien van mooie prints.  Een mens gaat in deze tijden meer de kleine dingen beginnen appreciëren.  Misschien stof voor een fotoreeks😁

Gisteren kregen we een mailtje van de Belgische consul.  We staan dus geregistreerd als (vrijwillig) gestrande Belgen.  Groetjes vanuit Kiev.

Kristof en Cindy. 👉Nieuwe foto's in ons groeiend album Kiev.