San Carlos de Bariloche

2 februari 2017 - San Carlos de Bariloche, Argentinië

Na een busreis van ruim 22uur van de Atlantische oceaan tot aan de voet van het andesgebergte de zeelucht ingeruild voor wat frissere berglucht...
Bariloche staat bekend als het Zwitserland van Argentinië en dit mag je letterlijk nemen. Na de tweede wereldoorlog zijn een hele groep Zwitsers naar hier getrokken samen met al hun typische kenmerken. Zo is de ruime omgeving bezaaid met mooie chalets en vind je in de stad fonduehuisjes, chocolade winkeltjes, zelfs de Sint-Bernards honden(inclusief tonnetje) ontbreken niet om het plaatje af te maken. Op het eerste zicht beetje raar maar in dit landschap ga je bijna vanzelf zoeken naar edelweiss en lederhosen(blijft bij zoeken!)
We kunnen ons hier wel vinden in dit wandelparadijs. Een goed georganiseerd locaal busnet zoeft langsheen de meren en dropt je aan de start van bewijzerde tochten. Adembenemende panorama's die zeker in onze top 5 geraken. Onze dagtochten eindigen we steeds met pootje baden voor de één en verfrissende duik voor de ander. Locale specialiteiten proeven staat hier raar maar waar hoog aangeschreven bij Cindy haar to do list! Tijd om de stad in te duiken op zoek naar het beste stukje.

Tschuss,

Kristof en Cindy

1. Leen van der schueren:
    3 februari 2017
    Wat is het daar mooi! Groot contrast met het dorre, hete zuiden. Blijkbaar zijn de Russen ook tot daar geraakt? (matrioska's). Niet enkel Zwitsers hoor, ook enkele nazi-kopstukken... Pannenkoeken gegeten op Lichtmis? Hier is het snotteren en niezen en ook weer ophokplicht wegens vogelgriep - terwijl mijn zebravinkjes eindelijk weer eens buiten konden hangen. Goed weekend, bedankt voor de reportage!
  2. Kathy:
    3 februari 2017
    Wat een prachtig uitzicht !
    blij dat jullie zo'n mooie foto's nemen zo kunnen wij ook hier toch een beetje mee genieten grtjsx
  3. Linda:
    3 februari 2017
    Hey Kristof en Cindy zo te zien verloopt alles naar wens, het is jullie gegund, geniet ervan en bedankt dat ook wij een beetje mee mogen genieten. Weeral heel mooie foto's !!! Wij gaan deze avond genieten bij Pacht 26. Groetjes uit Gijzegem.
  4. Ann:
    3 februari 2017
    Allé Kristof zo'n lederhosen broekje om op je billen te kletsen ?! Die kans ga je toch niet laten passeren ? ;-) Als mijn geheugen mij niet in de steek laat heb je zelfs zo een broekje gehad toen je een duim hoog was haha. Prachtige landschappen..om zo bij weg te dromen !!
  5. Ruud Van Der Schueren:
    5 februari 2017
    Zwitsers landschap, oké, maar waar is de sneeuw? Ik stel me hier in 't Belgiekske dezelfde vraag. Merci voor de mailing.
  6. Karlijn Joos:
    10 februari 2017
    Daar zou ik ook een busreis van 22 uur voor over hebben.
    Prachtig!