Mendoza, glas wijn op hoge pieken.

12 februari 2017 - Mendoza, Argentinië

Holla chicos,

Eerste stad na ruim een maand reizen die meteen het echte Zuid-Amerikaanse gevoel opwekt. Patagonië en Vuurland zitten dan ook in een uithoek van Zuid-Amerika en moet je als dusdanig aanzien.
Het was een aangenaam terugzien! Hier in Latijns-Amerika is 17 jaar geleden ons eerste groot avontuur begonnen(onze Chile tot Mexico zwerftocht). In Mendoza hangt er een warme, gastvrije en levenslustige vibe die deels wel te wijten zal zijn aan de productie van 70% van de Argentijnse wijnen. De Malbec is echt een aanrader! Alle brede straten zijn geflankeerd door grote platanen die samen als een parasol over de stad hangen. Heel welkom, nu de temperaturen boven de 30 graden beginnen pieken. We hebben onze kamer iedere dag pas laat teruggezien er is dan ook zoveel te beleven in en rond de stad. Wijn proeven in enkele van de bodegas(wijnhuizen), plonsen in thermale baden(gelukkig op een bewolkte dag) en onze topper; dagtocht in het hoge Andesgebergte
tot op 4200m.
Alle bezienswaardigheden aangevinkt, dagje rust, klaar om straks de bus tot Cordoba te nemen. Hopelijk onze laatste nachtbus want ook al zoeken we steeds die bussen af, slaap kunnen we er niet echt op vinden...

Ciao.

1. Leen van der schueren:
    12 februari 2017
    Hallo beiden, indrukwekkende landschappen alweer, ook de video! Meest jaloers ben ik op de temperaturen en de thermische baden. De wijn proef ik hier wel eens, bedankt voor de tip! Vreemde manier om vlees te braden - heeft het gesmaakt? Jullie kunnen dan wel niet slapen op de nachtbus, maar het is dan vermoedelijk toch frisser dan overdag reizen. Goeie aankomst in Cordoba gewenst! Groetjes.
  2. Linda:
    12 februari 2017
    Adembenemende mooie foto's Kristof en Cindy !!! Hier begint het zonnetje af en toe ook te schijnen maar van warme zonnige dagen kunnen wij hier alleen nog maar dromen !!!
    In Aalst komt carnaval steeds dichterbij, de opbouw van de kermis is reeds begonnen. Die tip van de wijn ga ik noteren, ik wil hem wel eens proeven.
    Geniet nog met volle teugen van jullie reis en tot snel nog eens met een volgend verhaal. Groetjes Bart en linda.
  3. Christel:
    12 februari 2017
    Hey Kristof en Cindy, wat een mooie landschappen ik geniet er van om naar te kijken. De wijn wil ik wel eens proeven . Amuseer jullie nog, heeeel veel groetjes.
  4. Mario en Petra:
    13 februari 2017
    hallo beste vrienden,
    het zwemmen en de wijn proeven zien we ook wel zitten alleen spijtig dat het zover is om met de caravan naar ginder te reizen.
    en dat slapen dat zal je wel later inhalen als je daar tijd voor heb, geniet nu maar van de prachtige omgeving en het mooie weer.
    groetjes en tot later.
  5. Elly Callebaut:
    16 februari 2017
    Tis ongelooflijk mooi en een reis om nooit meer te vergeten waarschijnlijk! Ik denk aan jullie! Veel plezier! Xxx