Sicilië afsluiten in stijl.

18 januari 2020 - Taormina, Italië

Hallo iedereen,

De kuiten laten zich voelen.  Daar zullen de vele trappen in Taormina  wel voor iets tussen zitten.  Maar wat een mooi stadje is dat hier.  Catania was een prima uitvalbasis voor Mount Etna maar jammer genoeg bleef het een (zoals eerder vermeld bij de foto's) ruwe bolster.  Het lachende 🐘-tje, bruisende vismarkt en toch wel mooie kern waren niet genoeg om de rauwheid te laten verbleken.  Tijd voor wat frisse zeelucht, minder herrie en hondenpoep!

Taormina, zelfs de goden konden de ligging niet beter kiezen.  Perfect gelegen op een heuvel met frontaal zeezicht(incl. eilandje met als naam Isola Bella), onbelemmerd zicht op besneeuwde Etna en als kroon het nog hoger gelegen dorpje Castelmola.  Voor vergezichten schieten de superlatieven je om de oren.  Ook de rich and famous hebben dit paradijsje in de loop der jaren ingepalmd maar het super laag seizoen geeft zelfs de low-budget rugzakker de toegang tot dit oord van visuele weelde.  Ons b&b appartementje heb je nu voor 35€.  In augustus gaat het pijlsnel naar 120€.  Gisteren voor de lol wat zitten vissen op Booking en hotelkamers van meer dan 800€ incl. ontbijt😳 zijn dan geen uitzondering meer.  Morgen met een goed opgeladen batterij reizen we verder richting Messina om dan met zakdoek in de hand Sicilië uit te wuiven.  Wat een eiland, gastvrijheid en niet te vergeten eten 😋. Groeten Kristof en Cindy.

1. Ann:
    18 januari 2020
    Hey Stoffel en Cindy, mooie foto's! Fijn dat onze volgende vakantiebestemming zo in de smaak valt, ik kijk er nog meer naar uit! 😍 Als Sicilië jullie zo bevalt zal la bella Italia daar niet voor onderdoen..
    Vele groetjes !!
    Anna
  2. Leen van der schueren:
    18 januari 2020
    mooie schelpjes en zeezichten, en de tekst is altijd tof om lezen. Hier bereiden we ons voor op de nachtvorst. Groetjes!
  3. Sonia Geeraert:
    18 januari 2020
    hey Cindy en kristof ik kijk uit naar jullie verhalen schone fotos om jaloes op te zijn nog veel plezier ginter is het al goed weer precies
  4. Eliane:
    18 januari 2020
    bereid jullie voor op de terugreis, want het gaat hier vriezen vannacht. een goeie vlucht zonder veel ongemakken en behouden thuis. Tot ziens.
  5. Kristof:
    18 januari 2020
    Terugreis is pas binnen 5 maanden hoor😄 en we komen netjes thuis met bus of trein. Groetjes. Kristof en Cindy
  6. Ruud Van Der Schueren:
    19 januari 2020
    Ik kijk al uit naar wat nog komen gaat! Bedankt voor het delen, zo hebben de thuiszitters er ook iets aan.
  7. Bart Van der Schueren:
    19 januari 2020
    Terug een mooi verhaal, fijn om te kunnen volgen! Tot de volgende...
  8. Xavier van Merris:
    Xavier :
    Dank om ons te tonen wat we niet kennen en dus missen, maar vergeet niet dat Cindy o.a. het personeelsfeest gemist heeft.
    Vandaag met mooie lentezon is het St. Antoniusfeest, dat moeten jullie zonder foto's inbeelden.
    Wij wensen jullie een vlotte verdere reis.