Firenze en Pisa

4 februari 2020 - Florence, Italië

Ciao tutti,

Palermo ligt al bijna een maand achter ons. Van het diepe zuiden zitten we nu in Florence, Toscane.  Heel mooie, gezellige stad en een verademing na het drukke toeristische Rome.  Toeristen zijn er hier zeker ook maar niet zo in massa... En dan is het nog laag seizoen.  Binnen Europa en zeker hier in Italië blijkt de trein het ideale vervoersmiddel.  Deze trein bracht ons gisteren ook tot in Pisa op zo een uurtje van Firenze.  Wie aan Pisa denkt denkt aan zijn toren maar deze stad heeft heel wat meer te bieden.  Het centrum bleek heel gezellig te zijn en staat vol mooie historische gebouwen.  Als je uitstapt in het centraal station wandel je door de hele binnenstad alvorens aan 's werelds bekendste scheve toren te komen.  Een mooi moment voor reizigers om ook deze toren te mogen bewonderen.  Vandaag een hele dag de boeiende stad Firenze bezocht.  In de voormiddag hingen er donkere wolken boven de stad.  Ideaal om het Uffizi museum te bezoeken.  Een twee verdiepen tellend museum vol kunstschatten waar we zelfs na twee uur nog verwonderd in rondliepen.  Toen we naar buiten keken verdwenen de wolken achter de Ponte Vecchio.  Naast de duomo en het Uffizi een derde toeristische topper in deze mooie stad. Wie de film 'Perfume' gezien heeft(ook al was die brug over de Seine ) kon zich misschien het Parfumwinkeltje inbeelden.  Van hieruit reizen we met de trein morgen tot Venetië, onze laatste stop in la Bella Italia. Onze verdere route is nog in voorbereiding, dat is het mooie aan reizen.

Groeten uit Toscane.  Kristof en Cindy

1. Mario en Petra:
    4 februari 2020
    weeral mooie foto's wat een prachtige stad en nogal sjans dat je de toren tegenhoud anders lag hij al tegen de grond. groetjes
  2. Bart Van der Schueren:
    5 februari 2020
    Mooie foto’s, vlot te lezen reisverslag. Doe zo voort en veilige reis👍
  3. Ruud Van Der Schueren:
    5 februari 2020
    Thanks. Benieuwd of jullie met droge voeten door Venetië raken.