Het einde van de wereld is mooier dan je denkt...

21 januari 2017 - Ushuaia, Argentinië

El Fin del cuerpo, zo voelt het wel een beetje als je de 560 km. Vanuit Rio Gallegos hebt afgelegd. Een hele onderneming; 2 grensovergangen(Chile) en een overtocht met de ferry tot in Vuurland. Soms leek het wel of we met de bus deelnamen aan de Dakar Rally. Ushuaia liet ons snel alle ongemakken vergeten!
Verder zuidwaarts kan een mens niet reizen, Antarctica ligt op amper 1000km(!).
Een must see voor de zichzelf respecterende trotter. Geflankeerd door besneeuwde bergtoppen langsheen het prachtige Beagle kanaal doet dit stadje zijn titel als el fin del mundo alle eer aan.

De tocht op het 140km. lange kanaal tussen de Atlantische- en de Stille oceaan was gewoonweg super. Pinguins, zeehonden, albatrossen in hun natuurlijke habitat, een eerste kennismaking voor ons.
Het nationale park Tierra del Fuego eveneens een hoogtepunt maar leek ons toch wat commercieel uitgebuit. Geen probleem het simpel in deze uithoek met al zijn pracht te mogen vertoeven is een geschenk op zich.
Waarvoor dank.

1. Leen van der schueren:
    21 januari 2017
    hallo Kristof en Cindy, mooie beelden alweer! Het is daar vermoedelijk ook wel fris... Waar logeren jullie, toch niet in een tentje? Schattige pinguïns - er eentje opsturen met DHL zal niet lukken zeker? Groetjes - tot de volgende aflevering!
  2. Phil de plecker:
    TOF
    Bedankt voor de foto's en relaas.
    Het is alsof we vanuit onze zetel, jullie reis kunnen meemaken.
    hil
  3. Sonia Geeraert:
    21 januari 2017
    Hey Cindy en christof mooie foto's de natuur is daar natuurlijk prachtig op de Donk vriesweer miss schaatsen??? Anders alles normaal gr
  4. Mj:
    21 januari 2017
    wij genieten mee van jullie avontuurlijke,wondermooie reis.zalig!hou jullie goed,geniet ervan en tot de volgende
  5. Ann:
    22 januari 2017
    Hey einde-van-de-wereld-reizigers,
    Blij dat jullie net op tijd terugkeren...(ntarctica lijkt me iets te koud)..een mens zou maar blijven verder gaan in zo'n prachtige omgeving. Hier ijskoud maar zonnig wandel- winterweer. Hou jullie goed, groetjes !
  6. Linda:
    22 januari 2017
    Dag Kristof en Cindy, hier alles ok. Weeral dikke merci dat we mogen meegenieten van die prachtige foto's van jullie reis. Geniet er met volle teugen van !!! Groetjes Bart en linda.
  7. Ruud Van Der Schueren:
    23 januari 2017
    Hey gasten, fantastisch wat jullie terug beleven! Dank voor de website, ik volg met spanning! Wat ben ik jaloers, maar ja, ik heb mijn reistijd gehad hé! Lieve groeten!
  8. Karlijn Joos:
    23 januari 2017
    Wat prachtig die natuur!Niet te koud? Hier is het ook koud hoor,maar niet zo mooi als daar...fantastisch mooi. enjoy
  9. Erica:
    23 januari 2017
    wow het lijkt me er heerlijk om te vertoeven - geniet er maar van - ik kijk al uit naar jullie volgend bericht
  10. Sarah:
    26 januari 2017
    Hey globetrotters. Heel mooie foto's en een leuk reisverhaal.