Vlotte start in Polen.

22 februari 2020 - Ustka, Polen

Tijd om eventjes wat gas terug te nemen.  Citytrippen, landen hoppen is leuk maar soms moet je wat gas terugnemen om alles wat te laten bezinken.  Tijdens vorig avontuur was dit in Tilcara in Argentinië, daarvoor Langkawi in Maleisië en na de Camino naar Santiago werd dat Lourdes 😳 Jaja 9 dagen in hotel Rochus(alle dagen rekening betaald=alle dagen gratis Ricard) !,...

Dit jaar blijkt dat Polen of eerder de Baltische zee hiervoor ideaal is.  Het was niet evident om uit Berlijn te geraken; trein vertraging, geschrapt, andere lijn, ICE trein op in plaats van regionale, conducteur niet tevreden... Maar we zijn er geraakt.  Eerste nacht op Poolse bodem was in Szczecin.  Teveel medeklinkers na elkaar, bijna niet uit te spreken.  Dat wordt nog lachen.  Szczecin is geen toeristische topper maar was een stopover naar Slupsk😳 (uitspraak swoopsk) en Ustka.  Dit laatste is één van de mooiere badplaatsen aan de Baltische zee en geeft ons buiten rust, lekker eten genoeg wind om alles eens te ordenen en de bestuderen.  Zo blijkt onze doortocht richting Oekraïne niet zo makkelijk maar das nu net het leuke eraan... Na het weekend doen we ons Baltische zee ervaring nog eens over net voor Gdansk in het stadje en nu komt het ... Wladyslawowo.  We zullen wel een briefje met de naam erop tonen dat communiceert wat makkelijker.  Veel groetjes uit Polen.

Kristof en Cindy

Pools design

1. Leen van der schueren:
    22 februari 2020
    vieren ze daar geen Karnaval? groetjes!
  2. Kristof:
    22 februari 2020
    Hier geen carnavalgedruis alles staat in het teken van eten(voor de vasten periode). Vette donderdag: dan eten de Polen massaal paczek(Berlijnse bollen met confituur of cremevulling). Op Vastenavond eten ze haring met vodka. Deze avond wordt sledziowka genoemd. Groetjes Kristof
  3. Ruud Van Der Schueren:
    22 februari 2020
    Je komt er polen tegen en als je niet oplet loop je tegen polen. (Eigen grap, zelf gevonden)
  4. Phil de plecker:
    23 februari 2020
    heb al mee genoten van jullie reis. bedankt.
    Lees nu dat jullie op weg zijn naar Oekraine.
    Heb daar, een aantal jaren geleden, een negatieve ervaring beleefd met de 'roadrunners'. Ze ( 2 personen) staan aan de grens te wachten op toeristen en volgen deze , ongemerkt, constant. Op een onbewaakt moment slaan ze toen en plunderen alles wat ze kunnen gebruiken. Geen fijne ervaring. Hopelijk niet voor jullie. Veel succes.
  5. Agnes.Hairdresser:
    25 februari 2020
    Greetings to you - Kristof and Cindy. I hope you are happy with travel to Poland. This country can be surprising.
    Sometimes good, sometimes less good, but generally good.
  6. Kristof:
    25 februari 2020
    Nice to see that you find your way to our blog🙂. W're glad to travel through Poland a land full of nice surprises.
    Greetings from us. Wladyslawowo is quiet and peacefull.