Verrassend Oostenrijk

10 februari 2020 - Salzburg, Oostenrijk

Gruss gott,

Zelfs hun manier van groeten vonden we wat raar en waren er dan ook niet zeker van dat Oostenrijk ons wel ging kunnen boeien.  Maar wat hebben we ons vergist.  Blijkt dat het hier een paradijs is vol fantastische vergezichten, vriendelijke mensen, lekker eten en dit alles overgoten met de zuiverste lucht op deze aardbol.  Oostenrijk we zouden er bijna wild van worden.  Villach bleek een mooie opwarmer te zijn al daalde het kwik ginds tot ver onder nul.  Een mooi stadje gelegen temidden van serieuze kleppers van besneeuwde bergen.  We hadden eerder gehoord dat Oostenrijkers eerder nors naar extranjeros deden. Niets van gemerkt enkel goedgemutste en behulpzame mensen tegengekomen (of waren dat allemaal acteurs?🤭). De treinreis tot Salzburg was er één om nooit te vergeten.  De trein ploegde zich een weg door de Alpen dwars door een wit tapijt.  Skiërs kwamen en gingen.  Latten zijn niet écht ons ding, zodus mooi blijven zitten tot in Salzburg.  Stad van Mozart, zijn chocolade met marsepeinen ballen(!), Sound of music decor ,... Ja ja we dachten ook wel eerst van pffffff maar je zal het moeten toegeven 't is een heel gezellig stad vol mooie historische huizen, musea en wordt dit alles je wat teveel bewandel gewoon één van de vele wandelroutes ( verschillende moeilijkheidsgraden) vanuit de stad en na wat gepuf zie je enkel nog de mooiste vergezichten die je je nog lang zal herinneren.  Het was een kort bezoek aan dit fijne land.  Morgen steken we de grens over met Tsjechië tot Ceske Budejovice (😳) ligt in de voortuin van Praag onze volgende stop.  We zitten aardig op koers richting ongekend Polen, Wit-Rusland, Oekraïne maar eerst nog enkel mooie, uitdagende tussenstops ... Gruss gott zolang we hier zijn, Groeten van ons beiden, hou het veilig met al die wind.  Kristof en Cindy

1. Ruud Van Der Schueren:
    11 februari 2020
    Jullie hebben de juiste huidskleur om goed ontvangen te worden in Oostenrijk. Voor mij steeds een doorreisland naar Joegoslavië. Mooi, dat wel. Villach is me bekend. Benieuwd naar jullie Tsjechische ervaring, veel herinneringen daar. Keep on walking!
  2. Bart Van der Schueren:
    11 februari 2020
    Oostenrijk is prachtig, met de motor al veel geweest! In de winter zien ze ons ginder niet wegens te koud. Wat betreft de Tsjechen, toen het nog "Tsjechoslovakije "noemde zijn we er nog geweest(met dank aan Ruud) In Mlada Bolleslav, spotgoedkoop(behalve Praag) en heel lekkere biertjes! Succes!
  3. Leen van der schueren:
    11 februari 2020
    Salzburg ken ik vrij goed, leuke foto's. Benieuwd of het in Tsjechië ook zo koud zal zijn...