Venetië

7 februari 2020 - Venetië, Italië

Hallo allemaal,

Al vanaf je eerste stap uit het treinstation duik je Venetië binnen.  Het druk bevaren  Canal Grande ligt meteen voor jou.  Wat een sensatie, snel de brug over en voor je het weet loop je met je rugzak om doorheen een doolhof van steegjes.  Google maps in de aanslag net als alle toeristen die hier rondlopen.  Af en toe een naambordje richting Ponte di Rialto nabij hotel Marconi, onze stek voor drie dagen in Venetië.  Wat een stad, de gezelligheid is hier amper te meten.  Je kan hier ook als ervaren wandelaar volop genieten, de kilometers rijg je hier snel aan elkaar en het fijne is dat je het door alle mooie beelden zelfs niet merkt.  Met een goed plan in je hand kom je al een heel eind en na een verplicht bezoek aan het San Marcoplein(heel mooi maar Venetië is zoveel meer) heb je nog 5 andere buurten om te verkennen.  Brugje op, brugje af oei we zitten sloot,... Je loopt sowieso eens verloren maar wees gerust das nooit voor lang.  Vanuit vogelperspectief is Venetië net een vis en vandaag zijn we de staart gaan verkennen.  Vanop het San Marcoplein richting open water en dan oostwaarts.  Een wandeling van ruim 3 kilometer helemaal tot het puntje van de staart.  Een stralende zon, licht zeebriesje voor ons kwam dit aardig tegen het dolce far niente.  De foto's met bijgevoegde uitleg geven een mooi beeld van onze tochten doorheen deze kers op onze Italië taart.  Ruim dertig dagen onderweg en een fantastisch land rijker.  Italië was een topper binnen Europa.  Morgen sporen we verder richting Villach in Oostenrijk stepstone naar Salzburg.  Eindelijk eens gaan kijken vanwaar die bekende bonbons en componist afkomstig zijn.  We kijken er alvast erg naar uit.

Gruss Gott Kristof en Cindy

​​​​​​

1. De Gendt Sandra:
    7 februari 2020
    Bedankt om deze mooie beelden met ons te delen.
  2. Ruud Van Der Schueren:
    8 februari 2020
    Dood in Venetië, mooie film en dito boek. Niet voor jullie natuurlijk, nog zoveel voor de boeg! Prettig Venetiaans weekeinde!
  3. Sarah:
    9 februari 2020
    Leuk jullie reis op deze manier te volgen. Terwijl het hier stormt met felle regens en rukwinden tot 130 per uur.
    Nog veel reisplezier.
    Sarah