Een topper om te starten!

9 januari 2020 - Palermo, Italië

Palermo blijkt de ideale plaats te zijn om aan ons zesde avontuur te beginnen.  Geen afgeborstelde stad eerder een ruwe bolster met verdoken schatten om iedere hoek.  En daar houden we van!  Werkelijk al je zintuigen worden hier voortdurend getriggerd.  Tijdens de voorbije twee dagen wandelden we ruim 60km door deze mooie stad.  Op architecturaal vlak een pareltje.  De Siciliaanse keuken is één en al verleiding.  De locale bevolking neemt je voortdurend mee op een reis doorheen deze bruisende stad.

Cefalu en Mondello vullen deze eerste indrukken prima aan en waren perfect om de drukte van de stad wat te laten bezinken.  Morgen reizen we  door naar de andere kant van Sicilië tot Agrigento.  De vallei van de tempels ligt op ons te wachten.  Wat een eiland!

Vergeet onze foto's en video's niet te bekijken, zeggen vaak meer dan 1000 woorden...

1. Phil de plecker:
    9 januari 2020
    vele, vele jaren ( ongeveer 50 jaar) geleden heb ik die stad bezocht met zijn vele oude gebouwen en heb steeds gedacht: die stad zou ik wel eens willen terug zien nadat ze gerenoveerd is.
    nooit van gekomen , zodus: geniet er van, nu het nog kan
    goeie en veilige reis gewenst
  2. Mario en Petra:
    9 januari 2020
    het begin van een hele reeks mooie foto's de komende maanden. Het is er toch beter weer dan hier geniet er met volle teugen van. groetjes
  3. Dirk van camp:
    9 januari 2020
    lijkt mij daar allemaal zeer fantastisch in Palermo, geniet er ten volle van Groetjes Dirk
  4. Mj:
    9 januari 2020
    Staat ook nog op ons verlanglijstje .
    Geniet ervan
    geniet ervan !!
    xxx
  7. Linda:
    10 januari 2020
    Dank u wel Kristof en Cindy voor het eerste mooie reisverhaal en bijhorende foto's. Ziet er daar heel mooi uit, geniet er met volle teugen van !!! Groetjes uit Gijzegem.
  8. Ruud Van Der Schueren:
    11 januari 2020
    Het is er zeker beter weer dan hier! Geluksvogels!
  9. Bewoners flats denderrust:
    11 januari 2020
    Cindy en Kristof, geniet met volle teugen van je welverdiende vakantie! groetjes van alle bewoners van de serviceflats xxx