Perito Moreno

10 januari 2017 - El Calafate, Argentinië

Buenos dias a todos,

Diep verscholen in het zuiden van Patagonië ligt de gletsjer Perito Moreno. De must see van iedereen die dit deel van Argentinië aandoet.  Tours zijn hier erg duur en een iets wat ervaren reiziger vind al snel de weg doorheen de mazen van het toeristische net.  De homo touristicus wil dus bij aanvang van de dag op tour,  loopt graag in de massa en heeft zijn foto's liefst wat overbelicht.  Hoe later op de dag je de 80km. tot de gletsjer aflegt hoe goedkoper en hoe rustiger je dus op tour kan.  Ons busje zat dan ook maar halfvol met rugzakkers on a budget...

Een eerste aanblik van de gletsjer blaast je bijna omver!  Enkele feiten op een rijtje: 5 km. breedte(!), 74 meter boven de oppervlakte, 170 meter eronder, 250 km2, 3de grootste zoetwater reserve ter wereld.  We hadden het geluk om onder een immens gekraak enkele tonnen van het zuiverste diepblauwe ijs in het Lago Argentino te zien pletsen.  Superlatieven schieten te kort...

Patagonië is een wild maar indrukwekkende plek op onze wonderbaarlijke wereld.

1. Leen van der schueren:
    10 januari 2017
    Wauw, zoveel tinten blauw!!! Ik ben er stil van. Doe zo voort. Groetjes.
  2. Mj:
    10 januari 2017
    Prachtig!genieten maar!we kijken uit naar nog meer van die mooie foto's
  3. Mj:
    10 januari 2017
    Prachtig!genieten maar!we kijken uit naar nog meer mooie foto's en verhalen!
  4. Wangermée Nadia:
    10 januari 2017
    Jawadde...sprakeloos...!!! Geniet, maak foto's/video's en laat ons mee genieten. Groetjes
  5. Christel:
    Prachtig !!!
  6. Linda:
    10 januari 2017
    Ik ben gewoon sprakeloos !!! Zo mooi en indrukwekkend, geniet ervan en laat ons af en toe
    ook mee genieten.
  7. Daisy:
    Adembenemend mooi!
    Dank dat we mogen meegenieten !
  8. Emmy Dierick:
    11 januari 2017
    we worden er eigenlijk wel stil van ,van de pracht van de natuur blij dat we kunnen
    mee genieten
  9. Karlijn Joos:
    11 januari 2017
    overweldigend!
  10. Elly Callebaut:
    12 januari 2017
    Waaaauw echt de moeite :-) geniet ervan :-) Cindyke jong ik mis u al.. juist boodschappen gedaan in zele en toen zag ik fietser in blauwe jas en muts op en dacht "ah kijk Cindy" en toen dacht ik "ah nee e Elly :( "