Gdansk juweel in het Noorden..

1 maart 2020 - Gdansk, Polen

Hallo iedereen,  Net terug van Sopot, de place to be als je eens een dagje wil flaneren op de langste pier van Europa.  De zee was heel rustig en samen met een warm winterzonnetje was dit de perfecte cocktail om Gdansk en omgeving in schoonheid af te sluiten.  Volgende afspraak met de zee zal pas in Litouwen zijn...

Gdansk mag je gerust de mooiste en gezelligste stad in het Noorden van Polen noemen.  Nog niet echt bekend bij het grote publiek maar een topbestemming binnen Polen.  Dat is net het verassende aan Gdansk het geeft je helemaal niet het gevoel dat je in Polen bent.  De binnenstad is een echt pareltje.  De koninklijke baan is het hart van de oude stad en al vanaf de eerste stap voel je het; hier wil ik wat langer blijven.  Werkelijk alles is na 1945 in zijn originele staat terug opgebouwd én met oog voor ieder miniscuul detail.  Het resultaat is een stad die zowel oud als modern aanvoeld.  Overal heb je mooie bars en restaurants die heel hedendaags en hip hun budgetvriendelijke kaart aanbieden.  Wandelen langsheen de rivier met zijn zeilschepen en gezellige, verwarmde terrasjes zijn momenten die je nog lang kan koesteren.  De vele juweliers die hier bijna uitsluitend amber verwerken laten deze stad nog wat meer uitkomen als juweel uit het Noorden...

Fotoalbum Gdansk met Sopot&Malbork als extraatje. + 2 nieuwe video's

Tot later,. Kristof en Cindy

1. Ann:
    1 maart 2020
    Mooie foto's 👍
    Bezoeken jullie ook Krakau? Zou een heel mooie stad zijn..
    Groetjes!
  2. Kristof:
    1 maart 2020
    Hey Ann, Krakau ligt op onze route. Morgen 4 uur met de trein richting Ketrzyn diep in het noord oosten van Polen nabij grens met Wit-Rusland. Wolfsnest van Hitler, bedevaartsoord en het merendistrict gaan verkennen. Nadien zakken we af naar Warschau en Krakau. Groetjes aan allen. Kristof.
  3. Sarah:
    2 maart 2020
    Een plezier jullie reis op deze manier mee te volgen
    Grtjs en hou het veilig!
    Sarah
  4. Evelyne Snoeck:
    2 maart 2020
    Na het zien van jullie foto's krijg ik zin om ook eens naar Gdansk te gaan.
    Bedankt voor jullie mooie reizen.
    Evelyne
  5. Ruud Van Der Schueren:
    2 maart 2020
    Prachtig, een stad om langer te verblijven, helaas moeten jullie verder...
  6. Vercauteren luc:
    amaai zulke leuke dinges dat jullie al gezien hebben. Geniet er nog van en wij zullen dat ook doen met het lezen van jullie verhalen en de prachtige foto's.
    Mia
  7. Leen van der schueren:
    12 maart 2020
    bedankt voor het delen alweer, wat een land! groetjes.