Blits bezoek Uruguay

7 april 2017 - Colonia Del Sacramento, Uruguay

Buenos dias a todos,

Buenos Aires was na een uurtje varen nog maar een stip aan de horizon. 50 km. liggen er tussen Colonia del Sacramento waar we nu vertoeven en BA.  Volgens planning gingen we een stuk langer in Uruguay blijven maar de naderende Semana Santa(Pasen) en daarmee stijgende prijzen, volgeboekte hotels beslisten hier anders over.  Het continent is tijdens deze dagen in beweging en toeristen uit Argentinië komen massaal afgezakt naar Uruguay.  De mooiste stad van Uruguay doen we dus wel aan en is inderdaad een (duur) pareltje.  Het feit dat we al ruim drie maanden op weg zijn maakt het enigzins makkelijk om binnen ons dag reisbudget te blijven maar rugzakkers, vagebonden zien Uruguay eerder als een budgetaire uitdaging.

Het oude stadsgedeelte van Colonia is overgoten met een portugees sausje.  Romantische kobbelstraatjes, oude straatverlichting, vuurtoren zelfs hier en daar een een stijlvolle auto recht uit een oude gangsterfilm... De promenade langsheen de Rio de la Plata(zilver rivier) is ruim 5km lang en dus ook voor ons lang genoeg om kijkend naar de perfecte zonsondergang te genieten van onze tijd hier.

Aanstaande zaterdag springen we opnieuw Argentinië binnen en met als kers op de taart; de watervallen van Iguazu nemen we dan voorgoed afscheid van onze vertrouwde kanjer.  Het was een mega land met extreme omstandigheden, contrasten maar we did it!

Brazilië ligt al op de loer...