Hasta luego Paraguay

26 maart 2017 - Encarnación, Paraguay

Hallo allemaal,

Onze reis door Paraguay zit er bijna op.  Encarnacion is dan ook een ideale afsluiter van dit toch wel heel bijzondere land.  Deze stad is voor de paraguayanen de vakantiebestemming bij uitstek.  Brede promenade langsheen de Parana rivier, inclusief een breed zandstrand, knallende discotheken, fastfoodketens,... niet echt ons ding maar we kunnen er inkomen(voor even).  Wat wel interessant is zijn de ruïnes van de jezuïeten die je op daguitstap van hieruit kan bezoeken.  De ruïnes van Trinidad is de enige must see in Paraguay als je de reisgidsen moet geloven.  Deze stek is inderdaad de enige door UNESCO erkende site binnen het land maar zeker niet het enige wat je in dit fascinerende land kan bezoeken.  Neen, hier geen toeristische toppers als bij de buren maar wel een authenticiteit die je elders ver moet gaan zoeken.  Het aantal reizigers die we tegenkwamen in het land bleef onder de tien.  Ook wij hadden wat aarzelingen toen we de grens overgingen.  Nu twintig dagen later gaan we dit land uit met enkel positieve herinneringen.  Zoals het toeristische promo filmpje aangeeft; Paraguay je moet het voelen. Een gastvrij, veilig, fascinerend land dat klaar staat om je hartelijk te verwelkomen.

Woensdag duiken we de metropool Buenos Aires in.  Het rustige paraguayaanse tempo maakt plaats voor het hectische van een metropool. Plannetje in de hand, bezienswaardigheden aangevinkt we duiken de stadsjungle in.

Groetjes uit Encarnacion.

1. Ruud Van Der Schueren:
    28 maart 2017
    Buenos Aires, Goede Lucht dus, ik heb zo mijn twijfels. Ben nieuwsgierig, dank voor de updates.
  2. Leen van der schueren:
    28 maart 2017
    Net terug van een Koksijde driedaagse - verder reiken mijn ambities niet, en het deed deugd. Mooie natuurfoto's, vooral dat varkentje met zijn lange snuit... maar zo te lezen is jullie vakantie nog lang niet uit. Goede reis naar Buenos Aires! Groetjes.
  3. Karlijn Joos:
    10 april 2017
    liefst de spin niet meenemen in jullie valies...