Een fles limonade.

27 januari 2017 - Puerto Madryn, Argentinië

Ook de laatste walvis is al lang naar koelere wateren gezwommen. Niet echt een teleurstelling want het zou echt uitzonderlijk zijn moest er hier nog eentje rondpletsen. Puerto Madryn is naast een walvis hotspot een heel aangename stad in het uiterste noorden van Patagonië. Temperaturen van rond de 40(!)graden link je niet snel aan Patagonië, dit is dan ook voor ons wennen na de koelte van het uiterste zuiden. Er hangt hier een echte vakantiestemming; stranden vol Argentijnse toeristen, geen boule de Berlins maar churros venters, ... Het deuntje van 2 meisjes op het strand van Raymond in ons hoofd.
Gisteren een stevige wandeltocht van 35km langsheen de kust op zoek naar zeeleeuwen nabij Punta Loma. Niet zozeer die bijzondere dieren maar de tocht zelf zal ons nog lang bijblijven. 8 uur wandelen zonder een stukje schaduw was een beproeving voor geest en lichaam. Uit het niets en niets te vroeg stopte een reddende engel die ons een fles tropische limonade van 2 liter toestak. We wisten niet dat dat spul zo goed kon smaken. Onze watervoorraad was er bijna door. Nu tijd voor recovery om na het weekend de bergen nabij Bariloche te ontdekken. Groetjes van ons beiden.

1. Leen van der schueren:
    27 januari 2017
    prachtige zeeleeuwen, maar wat een desolaat landschap en dat bij die hitte! Zijn jullie tot daar gevlogen of was het een busreis? Hier komen we eindelijk boven nul, met wat geluk ook weldra 's nachts. Groetjes, hoed je voor fata morgana's!
  2. Karlijn Joos:
    27 januari 2017
    de zeeleeuwen zochten ook wat afkoeling precies...proficiat met jullie wandeling,amaai!
    groetjes
  3. Mj:
    27 januari 2017
    Chapeau voor jullie hittetocht! Wel mooi kousje,is het tweede ook zo mooi?Geniet nog van jullie tocht en voldoende drinken héAqua mineralé!santé!
  4. Mj:
    Afbeeldingen zijn niet doorgekomen
  5. Daisy:
    27 januari 2017
    Weerom prachtige foto's ! Ik snack naar de zon maar chapeau voor jullie hittetocht ! Hier blijft het lichtjes vriezen, deze beter warmer weer maar helaas meer kans oo regen. Dus Belgische groetjes
  6. Daisy:
    27 januari 2017
    Haha leve de correctie van de tablet ! Vorige mail moest zijn : deze week warmer weer ...
  7. Elly Callebaut:
    28 januari 2017
    Het is gewoonweg prachtig!
  8. Tine:
    28 januari 2017
    Ziet er top uit!!! Zalige temperaturen, kunnen we hier alleen maar van dromen op de moment geniet er van samen!
  9. Kris:
    29 januari 2017
    Bel me voor jullie volgende wandeltocht van 35 km. IK ga mee!
  10. Ruud Van Der Schueren:
    29 januari 2017
    Rust maar eens uit. Morgen de bergen in? Zal mooie foto's leveren hoop ik en alle volgers.
  11. Mario en Petra:
    31 januari 2017
    mooie foto's . ik begin al te zweten als ik de zon en die temperaturen al lees. en vergeet vanaf nu niet meer hoe een fles limonade kan smaken.groetjes en veel plezier