Cityhopping tot Cafayate.

22 februari 2017 - Cafayate, Argentinië

Schrijven onder rijpe, goedgevulde druiventrossen gaat ons goed af in het mooie Cafayate...
Na drukke steden als Mendoza, Cordoba en Tucuman kan je het geluid van fluitende vogeltjes des te meer appreciëren. Reizen van stad naar stad is heel intensief. In steden als Mendoza en studentenstad Cordoba kan je redelijk rustig maar steeds met de nodige allertheid door de straten flaneren. In steden als Tucuman gaan er spontaan enkele lampjes meer flikkeren. Maar eindelijk de rust van het platteland dus. Cafayate, een zakdoek groot naar Argentijnse normen is vooral bekend om zijn wijnproductie en de nabije quebrada of canyons. Gisteren voormiddag op eigen houtje muurschilderingen gaan zoeken in de heuvels. Met wat gewiebel en gepuf zelfs tot is de grotten geraakt. Buiten mooie prints zorgde deze stek voor welkome afkoeling. De Quebrada de Cafayate was een vrij sportieve excursie die fantastische beelden opleverden. Rotsformaties door wind- en water erosie getekend in verschillende kleurentinten vormden samen voor een heel mooi geheel.
Onze km.teller staat momenteel op 6554km, niet mis he. Zegt ook wel iets over de omvang van dit gigantisch divers land.

We gaan er eentje drinken

Groetjes Kristof en Cindy

1. Leen van der schueren:
    22 februari 2017
    de 'fantastische beelden uit de Quebrada' bekijken we thuis, vermoed ik. Wel nieuwsgierig! Indrukwekkend parcours reeds. Ook hier fluiten de vogeltjes al, ondanks de nogal vroeg ingezette aprilse grillen. Pluk de dag verder en regelmatig een druif! Groetjes.
  2. Christel:
    23 februari 2017
    Amaai , super mooi. Jullie zien er goed uit. En zo veel km al gestapt op die korte tijd. Geniet er nog van. Groetjes
  3. Vercauteren luc:
    23 februari 2017
    Geweldig, het ziet er allemaal fantastisch uit. Leuk om je verhalen te lezen en de mooie foto"s te bekijken.
    Doe zo voort zou ik zeggen.
    Vele groetjes
    Mia
  4. Mario en Petra:
    23 februari 2017
    ziet er allemaal geweldig uit. Ik heb zo ook al tussen rotsen gewandeld in luxemburg (de 7 spleten in berdorf mullertal.maar ik veronderstel dat die foto's daar niet genomen zijn. groetjes
  5. Heidi Van der Veken:
    24 februari 2017
    Opnieuw blij dat we van al dat moois kunnen meegenieten.Geniet met jullie twee van al dat moois.
    Groetjes.x