Carnaval In Salta en Salinas Grandes

28 februari 2017 - Salta, Argentinië

Holla chicos,

Carnaval is niet enkel in Oiljst en Brazilië een groot gebeuren.  Heel het Latijns Amerikaanse continent gaat tijdens carnaval uit de bol.  Toeval liet ons carnaval in Salta beleven.  Hier geen doortocht door de stad maar een corso op een terrein zo'n 5 km uit de stad.  Wij dus vorige zaterdag naar ginds omstreeks half acht.  Dienst toerisme vertelde ons dat het begon om negen uur!  Iedereen vergeten dat het vandaag corso was?  We zaten immers alleen op de bus.  Een verlaten asfalt strip van 1 km. voorzien van felle lampen, tribunes en stoeltjes voor duizenden mensen, maar op enkelingen na niemand te bespeuren.  Pas om half elf begon de straat vol te lopen en pas na half twaalf(!) begon het feest...  En feesten kunnen de Argentijnen.  Prachtige kostuums met veren, dames die lichaamsdelen laten schudden die in het Westen al lang vastgeroest zitten... En schuim, heel veel schuim.  Hier loopt iedereen rond met spuitbussen neive(sneeuw) die ze op regelmatige tijdstippen en na aftelling leegspuiten op elkaar.  Heel amusant als je iedereen inclusief jezelf onder het schuim ziet... De corso duurde tot in de vroege uurtjes en we waren heel content toen we de nachtbus zagen naderen in de verte...

Schuim uit de oren tijd om op excursie te gaan.  Via het dorpje San Antonio de los Cobres over de bekende Ruta 40 tot aan de Salinas Grandes.  Een immense zoutvlakte die buitenaards aanvoelde.  De zomer gaat hier soms samen met hevige regenbuien waardoor de luchtspiegelingen optimaal waren.  Net alsof wolken en zoutvlakte elkaar raakten.

Gisteren pas laat terug de stad ingereden na tocht van ruim 550km. Vandaag beentjes wat strekken en bus gaan boeken.  Morgen trekken we verder tot Tilcara waar we temidden de Quebrada(canyon) de Humahuaca gaan logeren.  Bijna vallen we van de Argentijnse kaart.  Als we vanuit Tilcara rechtstreeks naar Ushuaia zouden bussen zou ons dat 4086km opleveren wat nog maar eens de omvang van dit land weergeeft.               Binnenkort hoppen we voor enkele weken de grens met Paraguay over maar eerst dus de noordelijke rand van de kaart gaan aftasten.

Groetjes Kristof en Cindy

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nancy jacob:
    1 maart 2017
    Haha een toeristische dienst die de uren niet weet. De carnaval zal daar wel in een zonnigere omgeving geweest zijn ipv hier he. Al veel mooie foto's gezien!
  2. Linda:
    2 maart 2017
    Maar jongens toch zo een mooie natuur, dankzij jullie mooie foto's kunnen wij ook mee genieten. Hier in Oiljst is de carnaval gedaan, alles is goed verlopen. Geniet nog van jullie vakantie. Wij gaan de wind trotseren en ook eens wandelen. Groetjes Bart en linda